Her kommer et spørgsmål til dig, der sælger et bestemt produkt: Hvordan tror du, at størstedelen af dine kunder finder dig? Det bør næsten forestilles som et retorisk spørgsmål, da svaret næsten synes indlysende – for hvor leder man selv efter de produkter, man søger? Det gør man for det meste på nettet. Derfor er det vigtigt, at man fokuserer på sin online tilstedeværelse, så kunderne får en godt indtryk af én – også selv om det er rent virtuelt.
Troværdighed er nøgleordet, når det gælder hjemmesider
Hvis man køber et produkt i en fysisk butik, så er man ikke så bange for at blive snøret. Hvis man gør det, så kan man jo altid vende tilbage til butikken. Hvis man synes, at stedet er lusket, så handler man der nok ikke. Det er for det meste nemt at vurdere i den virkelig verden. Det bliver mere kompliceret, når det gælder den virtuelle. Her møder man nemlig ikke de personer, man forhandler hos i virkeligheden, og det er derfor klart, at man har sin kritiske sans klar, når man handler på nettet.
Hvordan skaber man troværdighed online?
PhilipPejse.dk har haft succes med at få pejse-kunder online, og det har de blandt andet, fordi de er dygtige til at skabe troværdighed. Der er flere ting, du selv kan gøre, hvis du ønsker at skabe større troværdighed online. For det første så er det vigtigt, at man deler ud af sin ekspertviden. Du er jo ekspert på det produkt, du sælger, og det skal dine potentielle kunder ikke være i tvivl om. Det er derfor vigtigt, at man har en hjemmesidetekst, hvor der er noget informativt indhold, så man ikke er i tvivl om, at man har med en ekspert at gøre. Det kan også styrke troværdigheden, at man sørger for at have kontaktinformation, der er let tilgængeligt. Det er bedst, hvis du kan skrive en fysisk adresse, da dette ofte giver folk en rolig mavefornemmelse. Det er også vigtigt, at du oplyser E-mail og telefonnummer, så du er nem at komme i kontakt med. Endeligt er det vigtigt, at du sørger for at have et ansigt på dig selv. Når man ikke kan se dig i virkeligheden, så er det godt, hvis man i det mindste kan se dig på et billede.
Glem ikke SEO
Det er også klart, at PhilipPejse har fået pejse-kunder online, fordi de har lavet noget godt SEO-arbejde. Det må du heller ikke glemme at bruge tid på.