Uanset hvilken branche du er i, og om du har et nystartet eller lille konsulentfirma eller driver en lille cafe, eller du har et bageri eller en landhandel, leder du altid efter en måde at tiltrække dine kunder på en budgetvenlig måde.
Online markedsføring er den bedste løsning på dette problem. Eksistensen af digital markedsføring har fuldstændig ændret, hvordan virksomheder kæmper om publikums opmærksomhed.
Search Engine Marketing (SEM)
Søgemaskinemarkedsføring er en af de mest effektive måder at udvikle din virksomhed på, på en stadig mere konkurrencepræget markedsplads. SEM er praksis med at kommercialisere en virksomhed med betalte annoncer, der vises på søgemaskineresultatsider (eller SERP’er).
Det giver små virksomheder en chance for at konkurrere med større virksomheder med store brands ved at være synlige i søgemaskiner.
Folk bruger søgemaskiner til at finde varer både online og lokalt, så det er vigtigt for din virksomhed at rangere højt i søgeresultaterne for søgeord relateret til det, du sælger. For at få mere synlighed og trafik, skal du sørge for, at du har en professionel hjemmeside som er fuldt optimeret til søgemaskiner og brugere.
Følgende er nogle typer søgemaskineannoncering:
- Søgeannoncer,
- Displayannoncer,
- Betal pr. klik (PPC),
- Retargeting/remarketingannoncer,
- Google Shopping-annoncer,
- Indbyggede annoncer, mere.
Content Marketing
Indhold er kongen af enhver digital marketingkampagne.
Content eller indholdsmarkedsføring er måden at opbygge og distribuere værdifuldt, relevant og konsistent indhold på, tiltrække og fastholde et klart defineret publikum og skabe kundeopmærksomhed.
Content marketing er det, der vil skabe loyale besøgende og kunder, og det fokuserer også på langtidsresultater. Denne tilgang fokuserer på at præsentere information til potentielle kunder om dit produkt eller din tjeneste. Alle forsøger at sælge noget på internettet, men dem der kan uddanne er mere tilbøjelige til at sælge.
Content marketing er ikke så let; der er et par ting, du bør huske på:
- Skab indhold af høj kvalitet
- Emnet skal være relevant for din hjemmeside/virksomhed
- Skal være optimeret indhold til SEO
- Skal være optimeret indhold til publikum
- Konsekvent oprettelse og promovering af indhold
- I dag er indhold ikke begrænset til simple blogindlæg. Det inkluderer også videoer, podcasts, billeder, onlinekurser, webinarer og andre medier, hvor folk bruger information.
Mobil markedsføring
Mobil markedsføring er en metode til at promovere produkter eller tjenester og nå ud til din målgruppe via forskellige mobile enheder.
Ifølge Google er mobil markedsføring blevet meget vigtig for enhver virksomhed derude, da folk i højere grad bruger deres mobiltelefoner til at surfe på hvad som helst over internettet. Enhver virksomhed bør give sin bruger den bedste oplevelse, når de surfer på deres hjemmeside ved hjælp af deres mobil. Kort sagt bør du optimere din hjemmeside til både desktop og mobil. Din hjemmeside skal være mobil responsiv.
Google My Business (GMB)
Hvordan kan vi undgå Google My Business (GMB), når vi taler om lokal SEO?
En af de bedste ting, du kan gøre for din lokale virksomhed, er at placere sig på toppen af Google My Business-fortegnelsen (GMB). Det er det mest kraftfulde værktøj, hvis du målretter mod lokale målgrupper.
Du kan se 3 Google My Business-fortegnelser, før vi overhovedet ser de almindelige organiske resultater. Med dette resultat kan vi sige, at hvis du kan nå at placere din GMB-liste i disse top 3, kan du trække et stort antal kunder ind uden at bruge en eneste krone.
Google My Business kombinerer alle forskellige Google-platforme til én; det inkluderer Google+ profil, Google maps profil, Google anmeldelser, adgang til data på Google Analytics og Google Insights og mere. Google My business viser også dit websted, telefonnummer og åbningstider i søgeresultatet.